Avtalen og Partene
Ved bestilling i vår nettbutikk har du som kunde automatisk godkjent
våre betingelser og inngått en avtale med:
Tromsø Classic S. Pedersen
Avd. Skadefryd
Storgata 57
9008 Tromsø
Org.nr 995 953 633 MVA
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA.
Avtaleinngåelsen
Ved bestilling av varer hos oss vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post som inneholder
ordrenummer og totalsum.
Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen.
En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post.
Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.
Når du bestiller for "henting i butikk", vil du få en e-post så snart bestillingen er klar for henting,
som oftest samme dag, eller dagen etter i virkedager (mandag-fredag).
Betaling
Alle betalinger i nettbutikk foregår like sikkert som om du betaler i butikk. Alle opplysninger om betaling vil bli kryptert.
Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummere når informasjonen blir sendt over internettet.
Referansenummer for betaling vil være tilgjengelig i utsendt ordrebekreftelse på e-post.
Du kan velge mellom å betale med bankkort eller med Vipps.
Betalingen blir fullført når vi klargjør ordren for sending.
Levering
Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig.
Vi sender orderen samme dag som den kommer, eller dagen etter i virkedager (mandag-fredag) .
Du vil motta varen(e) i løpet av 5 til 10 virkedager, alt avhengig av postgangen.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden.
Frakt
Varene sendes som brev i post eller pakke dersom volumet er større.
Det tilkommer en fast fraktkostnad uansett størrelse på bestillingen/sendingen.
Ved pakker som ikke blir hentet blir du som kunde belastet ekstrakostnadene dette påfører oss.
Risiko for varen
Ved sendekjøp går risikoen for varen over på kjøper når han har fått varene levert.
Dersom kjøperen har bedt en tredjeperson om å motta eller hente varene på hans vegne,
går risikoen over til han/henne når denne personen har fått varene i sin besittelse.
Dersom varen forsvinner eller blir skadet før den fysiske besittelsen er overtatt, bærer altså selger risikoen for dette.
Blir varen borte eller skadet etter fysisk overtakelse, bærer kjøperen risikoen for det.
Dersom kjøperen velger en egen fraktfører til å utføre transportoppdraget, og det ikke var selgeren som tilbød dette transportalternativet, går risikoen over på kjøperen når hans egen fraktfører har fått varen i sin besittelse.
Angrerett
I henhold til lov om angrerett har kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) innen 14 dager uten å oppgi årsak.
Hvis kjøper ønsker å benytte seg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn gis selger innen fristens utløp. Angrerettskjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Angreskjema vil også vedlegges som link i ordrebereftelsen du får på mail.
Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for, og varen(e) må returneres ubrukt med prislappen på.
Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot.
Refunderingen blir foretatt så snart varen er mottatt og vi har sjekket at den ikke har noen bruksmerker.
Ønsker kjøper å avbestille/angre ordren sin må dette skje før varen er sendt, hvis ikke må kjøper betale frakt og retur selv.
Ved avbestilling send oss en e-post til: post@skadefryd.no
Tilbakebetaling
Vi refunderer beløpet for din returnerte vare, samt for frakten du betalte for orderen, unntatt hvis bare deler av bestillingen returneres, da refunderes ikke frakten.
Tilbakebetalingen blir gjennomført så snart vi har mottatt returvaren og det vil da ta noen virkedager før du har pengene
på din konto. Du vil få en e-post så snart vi har mottatt returvaren(e).
Reklamasjon ved feil eller mangel
Hvis det oppdages en feil eller mangel må kjøperen innen rimelig tid etter at han/hun oppdaget den,
eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han/hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig og gjerne med bilde av feilen/mangelen
i en e-post til: post@skadefryd.no
Skader under frakt
Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten, for at vi skal kunne få erstattet varen(e).
Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg eventuelt en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss!
I lovverket står det at det må gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.
Manglende levering
Ved manglende levering kan kjøper ta kontakt med selger, og vi vil hjelpe med å finne ut av manglende eller forsinket leveringen.
Alle bestillinger leveres med sporing hos transportøren/posten, og når kjøper har opplyst om tlf.nr og e-post,
kan både selger og kjøper følge sporingen.
Personvern
Vi er opptatt av ditt personvern.
Vennligst klikk her for å gå til vår dedikerte side om personvern